Samsung dominuje na rynku smartfonów w Ameryce Łacińskiej

Rynek smartfonów w Ameryce Łacińskiej odnotował znaczny wzrost o 15% w 2024 roku w porównaniu do poprzedniego roku, co wynika z najnowszych danych opublikowanych przez Canalys. Sprzedaż osiągnęła rekordowe 137 milionów sztuk.
Największym liderem rynku została firma Samsung, która dostarczyła 42,9 miliona urządzeń, co dało jej 31% udziału w rynku oraz 12% wzrostu wysyłek w skali roku. Na drugim miejscu uplasował się Motorola z 22,8 miliona sprzedanych sztuk, co odpowiada 17% udziału, mimo 4% spadku w porównaniu do 2023 roku. Xiaomi zajęło trzecie miejsce, dostarczając 22,7 miliona jednostek, również z 17% udziału w rynku, a ich sprzedaż wzrosła o 20% rok do roku.
Następna w kolejności była Transsion z 12,8 miliona wysyłek, co daje 9% udziału oraz imponujący wzrost na poziomie 40%. Honor, choć na piątej pozycji, również odnotował znaczący wzrost - 8 milionów wysyłek, co przekłada się na 6% udziału w rynku, oznaczający wzrost o 79% w porównaniu do ubiegłego roku.
Przyglądając się tylko czwartemu kwartałowi 2024 roku, wyniki są nieco inne. Samsung nadal prowadzi z 10,2 miliona wysyłek, posiadając 31% udziału i 17% wzrostu, natomiast Xiaomi zajął drugie miejsce z 5,4 miliona wysyłek oraz 16% udziału i 11% wzrostu. Motorola uplasowała się na trzeciej pozycji z 5,2 miliona wysyłek, co stanowi 15% rynku, a ich sprzedaż spadła o 14% w porównaniu do czwartego kwartału 2023 roku.
Transsion z 3,1 miliona wysyłek oraz 9% udziałem, przy wzroście o 4% rok do roku, znalazł się na czwartym miejscu, a Apple zakończyło na piątym z 2,8 miliona wysyłek oraz 8% udziału, notując wzrost o 12% w skali roku.
Canalys zauważa, że konsumenci w Ameryce Łacińskiej coraz chętniej sięgają po tańsze smartfony, co sprawia, że segment urządzeń poniżej 200 dolarów zrósł z 41% do 48% całkowitego rynku w 2024 roku, kosztem urządzeń w przedziale 200-399 dolarów. Jak pokazano na załączonym obrazku, udziały rynkowe poszczególnych marek w trzech różnych segmentach cenowych, stają się mniejsze w przypadku Samsung, im niższa cena.