AppleCare+ przekształca się w subskrypcję

AppleCare+ przekształca się w subskrypcję

AppleCare+ zmienia swoją ofertę, eliminując modele prepaid na rzecz subskrypcyjnych. Tę informację w miniony weekend przekazał Mark Gurman, a Apple już podjęło decyzję o całkowitej rezygnacji z opcji stałego terminu.

Z raportów wynika, że zewnętrzni sprzedawcy już nie oferują modelu prepaid, a obecnie jest on dostępny jedynie na stronie Apple, gdzie może szybko zniknąć.

AppleCare to roczna ograniczona gwarancja oraz 90 dni darmowego wsparcia technicznego. Obejmuje ona wady sprzętowe, awarie oraz martwe piksele, jednak nie dotyczy uszkodzeń spowodowanych użytkowaniem, takich jak pęknięte ekrany po upadkach.

Z kolei AppleCare+ chroni przed przypadkowymi uszkodzeniami i utratą wydajności baterii, a użytkownicy mają dostęp do pierwszeństwa w wsparciu technicznym 24/7. Plan obejmuje również dodatkowe ubezpieczenie od kradzieży i zagubienia.

Na chwilę obecną AppleCare+ obejmuje iPhone'y, iPady, komputery Mac, Apple Watch, Apple Vision Pro oraz wyświetlacze Apple. Niestety, do produktów bez ochrony zalicza się mniejsze urządzenia, takie jak AirTag, Apple Pencil, klawiatury oraz myszki.

Bezterminowa ochrona wprowadzona w 2021 roku kosztuje 13,99 USD miesięcznie (wraz z ubezpieczeniem od kradzieży i zagubienia) dla modelu iPhone 16 Pro i iPhone 16 Pro Max, co przekłada się na 139,99 USD rocznie. Oferowanie ograniczonej ochrony na stały okres wydaje się bardziej opłacalne długoterminowo, co może być powodem decyzji Apple – jest to nie tylko korzystniejsze finansowo, ale także ułatwia dostosowywanie cen w razie potrzeby.