Rynek smartfonów w Chinach: vivo liderem

W czwartym kwartale ubiegłego roku, vivo znajdujące się na czołowej pozycji w chińskim rynku smartfonów, dostarczyło 13,2 miliona jednostek, co dało mu 17,6% udziału w rynku. Sprzedaż vivo wzrosła o 14,8% w porównaniu do czwartego kwartału 2023 roku.
Na drugim miejscu znalazł się Apple z 13 milionami wysyłek i 17,3% rynku. Niestety, dla tej marki to spadek o 7,1% w ujęciu rocznym. Huawei z kolei zbliżył się do Apple'a, osiągając trzecią pozycję. W tym samym okresie Huawei dostarczył 12,7 miliona jednostek, zdobywając 16,9% rynku i notując wzrost o 14,4% w porównaniu do roku ubiegłego.
Największy wzrost wśród największych graczy na rynku odnotował Xiaomi, którego sprzedaż wzrosła o imponujące 29,5%. Producent ten dostarczył 12,3 miliona smartfonów, co zapewniło mu 16,4% udziału. Kolejne miejsca zajmują Oppo i Honor, oba z 10,5 miliona wysyłek i 14% udziału, jednak Oppo zaliczył wzrost o 7,1%, podczas gdy Honor spasował o 13,2%.
Całkowity rynek w czwartym kwartale 2024 roku osiągnął 75 milionów wysyłek smartfonów, co oznacza wzrost o 5,3% w porównaniu do roku ubiegłego. To już czwarty z rzędu kwartał, w którym rynek notuje roczny wzrost. W całym 2024 roku wysyłki wyniosły 271,4 miliona, co oznacza wzrost o 3,7% w porównaniu do 2023 roku. Dzięki wprowadzeniu dotacji na smartfony, przewiduje się, że tendencja wzrostowa będzie kontynuowana.