Chiny liderem wysyłek urządzeń noszonych
Według najnowszego raportu IDC, rynek urządzeń noszonych na nadgarstku, obejmujący smartwatche oraz opaski, osiągnął 139 milionów wysyłek w pierwszych trzech kwartałach 2024 roku.
W okresie od stycznia do września odnotowano spadek o 1% w porównaniu do roku poprzedniego, co w dużej mierze było wynikiem nasycenia rynku w kluczowych regionach, takich jak Stany Zjednoczone i Indie.
Chiny zajęły czołową pozycję na rynku noszonych urządzeń, z szacunkowymi 45.8 milionami sztuk, co oznacza wzrost o 20% w skali roku. Warto zauważyć, że smartwatche stanowiły aż 32.9 miliona z tych wysyłek, co przekłada się na wzrost o 23.3% w porównaniu do roku ubiegłego.
Najwyższą pozycję w globalnych wysyłkach zajęła firma Huawei, która dostarczyła 23.6 miliona jednostek, zdobywając 16.9% udziału w rynku. Modele z serii GT5 oraz Watch D2 cieszyły się dużą popularnością wśród konsumentów.
Na drugim miejscu znalazł się Apple, z 22.5 miliona wysyłek oraz 16.2% globalnego udziału w rynku. Jednak ilość wysyłek w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym spadła o 12.8%, co było spowodowane silną konkurencją na rynku.
Xiaomi zajęło trzecią pozycję z 20.5 milionami wysyłek i 14.7% rynku, następnie Samsung z 11.5 milionami (8.3% udziału) i grupa BBK (Oppo, vivo, OnePlus, Realme) z 7.8 milionami jednostek oraz 5.6% udziału w rynku.
Patrząc w przyszłość, analitycy IDC przewidują, że chiński rynek urządzeń noszonych wzrośnie o 3.2% rok do roku, osiągając 62.5 miliona wysyłek w 2025. Eksperci wskazują na zróżnicowanie kanałów sprzedaży, zarówno online, jak i offline, a także na poprawę dokładności sensorów zdrowotnych oraz nowe funkcje personalizacji.