Nowy plan Spotify Music Pro - co oferuje?

Spotify, znany lider w świecie muzyki streamingowej, zapowiada wprowadzenie nowego planu subskrypcyjnego - Spotify Music Pro, który ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Choć spekulacje dotyczące tej usługi krążą już od lat, w końcu dostajemy konkretne informacje o dacie premiery.
Z najnowszego raportu Bloomberg wynika, że Spotify Music Pro będzie droższy od istniejącego planu Spotify Premium o dodatkowe 6 dolarów. Oczekiwana nowość ma zaoferować nie tylko znacznie wyższą jakość dźwięku, ale również ciekawe dodatki, które z pewnością zainteresują fanów muzyki.
W ramach planu Music Pro użytkownicy zyskają dostęp do przedsprzedaży biletów na koncerty oraz narzędzi umożliwiających edytowanie utworów, jak gdyby byli DJ-ami. Będzie można dostosowywać tempo czy miksować utwory według własnych upodobań. Na początku nowy plan będzie miał bardziej podstawowe funkcje, jednak z biegiem czasu ma się rozwijać.
Spotify zdołało już zabezpieczyć prawa do nowego tieru od Universal i Warner, jednak jeszcze nie od Sony. Wśród przedstawicieli wytwórni muzycznych panuje duże zainteresowanie tą nową ofertą, ponieważ jej sukces może zachęcić Amazon i Apple do podobnych działań, co z kolei przyczyniłoby się do zwiększenia przychodów tych wytwórni. Niektórzy anonimowi „muzyczni eksperci” są zdania, że subskrypcja Spotify powinna kosztować tyle, ile Netflix - blisko 20 dolarów miesięcznie.