Xiaomi 15 i 15 Pro królują na rynku flagowców
Xiaomi 15 oraz 15 Pro to najbardziej popularne nowo wprowadzone flagowce z systemem Android.
Xiaomi zaprezentowało swoje urządzenia 15 i 15 Pro w Chinach w październiku, a wielu innych chińskich producentów smartfonów również wprowadziło swoje najnowsze flagowce w tym samym czasie. Po kilku tygodniach na rynku, nowe dane wskazują, że modele Xiaomi cieszą się największym zainteresowaniem wśród kupujących.
Z danych dotyczących aktywacji wynika, że seria Xiaomi 15 prowadzi z wynikiem 1,3 miliona aktywacji do tygodnia 47 (od 18 do 24 listopada). Drugie miejsce zajmuje nieokreślony producent z wynikiem 600-700 tysięcy, a trzecie miejsce to marka, która przyciągnęła jedynie około 250 tysięcy aktywacji.
Warto zaznaczyć, że mówimy o aktywacjach, a nie wysyłkach czy sprzedaży. Jeśli kupiłeś telefon, który nadal leży w pudełku, to się nie liczy - chociaż można przypuszczać, że nie ma milionów takich telefonów w domach w Chinach, co mogłoby zafałszować dane.
Pomimo braku oficjalnych informacji, krążą plotki, że Oppo i vivo wspólnie zajmują drugie miejsce na rynku (chińscy internauci często określają je razem jako „OV”, a obie firmy należą do BBK Electronics, co ma sens). Honor zajmuje trzecią pozycję.
Ciekawe, że standardowy model Oppo Find X8 sprzedaje się pięciokrotnie lepiej niż wersja Pro. To oferta Oppo w tej kategorii, podczas gdy vivo wprowadziło trzy modele: X200, X200 Pro i X200 Pro mini. Z kolei Honor zaprezentował modele Magic7 i Magic7 Pro.