Wzrost rynku tabletów o 20% w Q3 2023
W trzecim kwartale bieżącego roku na rynku tabletów odnotowano wzrost o 20,4%, osiągając łącznie 39,6 miliona wysyłek. Najnowszy raport IDC ujawnia szczegóły dotyczące tej dynamicznej branży.
Apple wciąż dominuje na rynku, wysyłając 12,6 miliona jednostek, co przekłada się na 31,7% udziału w rynku. Mimo wzrostu wysyłek o 1,4% w porównaniu do trzeciego kwartału 2023 roku, udział Apple w rynku spadł z 37,7%.
Na drugim miejscu znajduje się Samsung z 7,1 miliona wysyłek i 17,9% udziału, co oznacza wzrost o 18,3%, mimo spadku udziału w rynku z 18,2% w roku ubiegłym.
Trzecie miejsce zajmuje Amazon, który dostarczył 4,6 miliona tabletów, zdobywając 11,6% rynku, co jest zasługą ogromnego wzrostu wysyłek o 111,3%.
Huawei również odnotował imponujący wzrost na poziomie 44,1%, osiągając 8,2% udziału po wysłaniu 3,3 miliona urządzeń, w porównaniu do 6,9% i 2,3 miliona tabletów w tym samym okresie rok temu.
Na piątej pozycji znajduje się Lenovo z 3 milionami wysyłek i 7,6% udziału, notując wzrost z 2,6 miliona jednostek, ale spadek w porównaniu do 8% w trzecim kwartale 2023 roku.
Największymi zwycięzcami tego kwartału wydają się być Amazon i Huawei. Warto zauważyć, że inne marki łącznie dostarczyły 9,1 miliona tabletów, co przekłada się na 22,9% całkowitego udziału w rynku.
IDC informuje, że sprzedaż nowego iPada Air wzrosła dzięki sezonowi powrotu do szkoły, podczas gdy nowy iPad Pro nie spełnił oczekiwań ze względu na wysoką cenę w rynkach wschodzących. Sprzedaż Samsunga wzrosła dzięki serii niskobudżetowych Galaxy Tab A9, natomiast wzrost Amazonu związany był głównie z promocjami podczas Prime Day. Kluczowym urządzeniem Huawei był MatePad SE 11, a wzrost Lenovo był napędzany przez Chiny i Europę Zachodnią.