Meizu debiutuje w 30 krajach w rocznicę powrotu

Meizu, znany przede wszystkim z produkcji smartfonów, w 2025 roku po raz kolejny zagościł na międzynarodowej scenie, dostrzegając ogromny potencjał w rozwoju tej branży. W ciągu pierwszego roku powrotu na rynek, firma zdołała dotrzeć do 30 różnych rynków, co jest znaczącym osiągnięciem.
O tym jak udało się to zrealizować, porozmawialiśmy z panem Gu Binbin, dyrektorem wykonawczym Dreamsmart Group, który jest także odpowiedzialny za operacje zagraniczne. Podzielił się on z nami informacją, że Dreamsmart zainwestowało znaczne środki w rozwój, produkcję oraz dystrybucję smartfonów Meizu.
Plany firmy obejmują dalszą ekspansję na rynki Azji Południowo-Wschodniej, a w kolejnych etapach na Europę Środkową i Wschodnią oraz Amerykę Łacińską. Gu Binbin wyraził pozytywne prognozy dotyczące współpracy z producentem samochodów Geely, ponieważ smartfony i pojazdy są już wspólnie promowane w niektórych regionach.
Na początku, smartfony będą dostępne w sprzedaży online w obszarach, na które Meizu wkracza, ale firma aktywnie pracuje nad zawieraniem umów z lokalnymi detalistami, aby zwiększyć dostępność swoich produktów. Ta strategia ma na celu dotarcie do szerokiego grona użytkowników.
Meizu od zawsze produkowało telefony w różnych przedziałach cenowych, teraz w Chinach oferuje modele w zakresie od 100 do 700 dolarów, jednak ta oferta nie jest jeszcze szeroko obecna na rynkach międzynarodowych. Pan Gu ujawnił, że strategia skupia się na wprowadzaniu na rynek urządzeń średniej klasy, z czasem planując poszerzenie asortymentu o więcej modeli.
Na MWC 2025 zauważyliśmy także model Meizu 22, który zadebiutuje w kwietniu. To kolejny krok w kierunku umocnienia pozycji Meizu jako poważnego gracza w branży smartfonów.