Tecno wprowadza kampanię na Bliskim Wschodzie

Tecno wprowadza kampanię na Bliskim Wschodzie

Firma Tecno od ubiegłego roku angażuje się w poprawę reprezentacji odcieni skóry w zdjęciach wykonywanych smartfonami. Niedawno zapowiedziała kampanię, która ma na celu zwalczanie uprzedzeń związanych z odcieniem skóry w aparatach telefonicznych.

Dziś Tecno ogłosiło współpracę z Uniwersytetem w Leeds oraz Uniwersytetem Dar Al-Hekma, aby poprawić reprezentację odcieni skóry w Arabii Saudyjskiej.

Firma przeprowadzi badania z wymienionymi uniwersytetami, aby zapewnić dokładne odzwierciedlenie potrzeb saudyjskich konsumentów w mobilnym obrazowaniu. Tecno podkreśla, że to działanie umocni jej pozycję jako lidera w zakresie inkluzywnego obrazowania w smartfonach oraz promowania różnorodności odcieni skóry.

Technologia Universal Tone, zasilana sztuczną inteligencją, która została ujawniona w 2023 roku, autentycznie oddaje „pełne spektrum różnorodności ludzkości, ze szczególnym uwzględnieniem rynków wschodzących” – podaje oficjalny komunikat prasowy. Skupienie się na tych rynkach nie jest przypadkowe, ponieważ Tecno odnosi sukcesy dokładnie w takich obszarach.

Badania dotyczące saudyjskich konsumentów będą stopniowo rozszerzane na inne kraje Bliskiego Wschodu. Tecno planuje zebrać i przeanalizować „szerokie spektrum odcieni skóry w regionie”, aby „lepiej reprezentować i dostosować się do różnorodnych karnacji charakterystycznych dla Arabii Saudyjskiej oraz szerszego Bliskiego Wschodu”.

Firma zamierza również dopracować swoje algorytmy przetwarzania obrazów, aby lepiej odpowiadały cechom saudyjskich i bliskowschodnich odcieni skóry.