Nowa funkcja Google: Dodaj wydarzenia z Gmail

Nowa funkcja Google: Dodaj wydarzenia z Gmail

Google wprowadza nową funkcję, która umożliwia dodawanie wydarzeń do Google Calendar bezpośrednio z poziomu Gmaila. Dzięki technologii Gemini, system rozpozna zawartość wiadomości e-mail związaną z kalendarzem i zasygnalizuje to nowym przyciskiem "Dodaj do kalendarza".

Po kliknięciu w ten przycisk, na bocznym panelu pojawi się potwierdzenie, co znacznie ułatwi proces organizacji wydarzeń. Ta innowacja to dodatkowe wsparcie dla użytkowników, ponieważ od listopada w Gmailu można również zadawać pytania dotyczące wydarzeń w Kalendarzu Google.

Obecnie nowa opcja dostępna jest wyłącznie w języku angielskim i w interfejsie webowym Gmaila. Warto pamiętać, że przycisk "Dodaj do kalendarza" nie pojawi się w wiadomościach, w których wydarzenia zostały już wyodrębnione automatycznie, takich jak rezerwacje na kolację czy loty. Co więcej, wydarzenia utworzone za pomocą tego przycisku nie umożliwiają dodawania innych gości.

Wdrażanie tej funkcjonalności rozpoczęło się dzisiaj, a zakończenie procesu dla wszystkich kont planowane jest na połowę kwietnia. Co ważne, dostęp do tej funkcji mają jedynie posiadacze kont Google Workspace Business lub Enterprise, użytkownicy dodatków Gemini Education czy Gemini Education Premium oraz subskrybenci Google One AI Premium.