Google uruchamia Gemini z personalizacją

Google uruchamia Gemini z personalizacją

Google oficjalnie zaprezentował nowy model Gemini z osobistym dopasowaniem wyników. Wcześniej pojawiły się informacji, że aplikacja Google ujawnia nadchodzący model Gemini, który wykorzystuje historię wyszukiwania do personalizacji odpowiedzi. Dziś ta funkcjonalność została potwierdzona przez Google.

Nowy model nazywa się Gemini z personalizacją, w skrócie „Personalizacja”, który znajdziesz w rozwijanym menu modelu w Gemini. Oznaczony jest jako „eksperymentalny”, jak można się spodziewać, i jest dostępny od dziś dla subskrybentów Gemini oraz Gemini Advanced w wersji webowej. Wkrótce ma być również wprowadzany na urządzenia mobilne i będzie dostępny w ponad 45 językach w większości krajów na świecie, z wyjątkiem Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Wybierając ten model, Gemini połączy się z Twoimi aplikacjami i usługami Google, zaczynając od Wyszukiwania, aby dostarczać bardziej trafne odpowiedzi, które będą dostosowane specjalnie do Ciebie. Na razie jedynym dostępem jest Twoja historia wyszukiwania, ale „w nadchodzących miesiącach” będzie również współpracować z Google Photos oraz YouTube.

Jeśli chcesz z tego korzystać już teraz, Gemini będzie analizować Twoje zapytania i oceni, czy Twoja historia wyszukiwania „może wzbogacić odpowiedź”. Google podkreśla, że „masz kontrolę nad swoimi informacjami” i w każdej chwili możesz odłączyć historię wyszukiwania od Gemini.

Twoja historia wyszukiwania nie będzie wykorzystywana przy każdym zapytaniu, a jedynie wtedy, gdy „zaawansowane modele rozumowania” Google uznają, że ma to sens.