Netflix i reklamy: nowy rekord subskrybentów

Netflix i reklamy: nowy rekord subskrybentów

Wygląda na to, że reklamy są na czołowej pozycji w sercach użytkowników Netflixa. Platforma odnotowała znaczący wzrost liczby subskrybentów swojego planu wspieranego reklamami, przekraczając 70 milionów globalnych użytkowników.

Dla porównania, w maju liczba ta wynosiła 40 milionów, a w styczniu było to zaledwie 22 miliony. Wzrost ten z pewnością zadziwia, szczególnie w obliczu przekonania, że ludzie nie przepadają za reklamami. I to nie wszystko: w krajach, gdzie dostępny jest plan z reklamami, ponad 50% nowych rejestracji na Netflixie dotyczy właśnie tej opcji.

Netflix nie ogranicza się tylko do tradycyjnych reklam - eksperymentuje również z sponsoringiem. Przykładem jest współpraca przy nowym sezonie „Squid Game”, w którym platforma nawiązała partnerstwo z wieloma reklamodawcami w 12 krajach, gdzie dostępny jest plan z reklamami.

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie własnej technologii reklamowej przez Netflix w Kanadzie, co jest częścią strategii stopniowego wycofywania się z współpracy z Microsoftem w tym obszarze. Plany dotyczące własnej technologii reklamowej będą wdrażane na całym świecie w przyszłym roku.