Netflix znów podwyższa ceny po sukcesie Squid Game 2
Netflix ogłosił swoje wyniki za czwarty kwartał 2024 roku, osiągając imponujący kamień milowy. Serwis streamingowy zyskał 301 milionów płatnych subskrybentów, co oznacza wzrost o 16% i 18,91 miliona nowych członków — to największy przyrost od czasu ekspansji firmy na rynki globalne.
Niestety, w tym samym czasie zapowiedziano podwyżkę cen miesięcznych w Stanach Zjednoczonych — to już trzecia taka podwyżka w ciągu trzech lat. W notatce do akcjonariuszy ujawniono, że standardowy plan z reklamami będzie kosztował 7,99 USD, a standardowy plan bez reklam wzrośnie z 15,49 USD do 17,99 USD. Premium zostanie wycenione na 24,99 USD, począwszy od tego miesiąca.
Inne kraje, takie jak Kanada, Portugalia i Argentyna, również doświadczą wzrostu cen.
Wyniki pokazują, że czwarty kwartał przyniósł lepsze rezultaty, niż oczekiwano. Przebojowy dramat Squid Game 2 zmierza do zostania najczęściej oglądaną oryginalną serią, a Carry-On znalazł się w pierwszej dziesiątce najlepszych filmów wszech czasów. Walka Jake'a Paula z Mike'm Tysonem była najbardziej streamowaną imprezą sportową, a mecze NFL z dnia Bożego Narodzenia, Chiefs vs Steelers oraz Ravens vs Texans, były najbardziej streamowanymi meczami w historii tego sportu.
Netflix ogłosił również, że przychody w czwartym kwartale 2024 roku wzrosły o 16%, a zysk netto niemal się podwoił w porównaniu do czwartego kwartału 2023 roku. Prognozy wskazują na dalszy wzrost przychodów, zysku operacyjnego i dochodu w nadchodzących trzech miesiącach.