Samsung prezentuje nowy model AI Gauss2

Samsung prezentuje nowy model AI Gauss2

Samsung po raz kolejny zaskakuje świat technologii, prezentując na ostatniej konferencji dla programistów nowy model sztucznej inteligencji – Gauss2. To następca zeszłorocznego modelu Gauss, który obiecuje jeszcze lepszą wydajność i efektywność.

Firma w pełni wierzy, że sztuczna inteligencja może znacząco zwiększyć wydajność pracy. Gauss AI jest już wykorzystywana wewnętrznie w narzędziu „code.i” stworzonym dla programistów w dziale Device eXperience (DX). Popularność tego narzędzia rośnie w szybkim tempie – obecnie 60% wszystkich programistów w DX z niego korzysta.

Gauss znalazł również zastosowanie w centrach obsługi klienta Samsung, gdzie pomaga w podsumowywaniu i kategoryzowaniu połączeń. Innym przykładem zastosowania AIl w firmie jest Samsung Gauss Portal, rozmowna AI, która wspiera pracowników w dziale DX. Samsung rzeczywiście wdraża swoje zasady, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję.

Czym więc jest Gauss2 i co czyni go lepszym od swojego poprzednika oraz innych modeli AI? Gauss2 oferuje trzy wersje: Compact, Balanced i Supreme. Model Compact jest najmniejszy i zoptymalizowany pod kątem pracy na urządzeniach. Balanced jest większy i pozwala na lepsze osiągi w zadaniach, równoważąc wydajność, prędkość generacji i efektywność. Supreme z kolei opiera się na modelu Balanced i wykorzystuje podejście Mixture of Experts – zamiast jednego modelu, stosuje wiele modeli skoncentrowanych na różnych problemach.

Gauss2 obsługuje od 9 do 14 języków ludzkich oraz kilka języków programowania, w zależności od wybranego modelu. Samsung zapewnia, że modele Balanced i Supreme osiągają lub przewyższają inne modele sztucznej inteligencji w zadaniach w języku angielskim i koreańskim. Co więcej, ich prędkość przetwarzania na godzinę jest 1,5 do 3 razy szybsza, co przyczynia się do obniżenia kosztów i czasu oczekiwania na usługi wsparte przez model AI.

Samsung konsekwentnie realizuje swój plan „AI for All”, zapowiadając dalsze rozszerzenie zasięgu usług opartych na sztucznej inteligencji we wszystkich liniach produktów, aby użytkownicy mogli cieszyć się wygodniejszym i bardziej satysfakcjonującym życiem codziennym. Integrując technologię grafów wiedzy z AI, firma ma nadzieję na wprowadzenie jeszcze lepszych usług personalizacyjnych.