System POS, konieczność czy jedynie wygoda?

Sprawne zarządzanie lokalem gastronomicznym wymaga od nas synchronizacji na wielu różnych płaszczyznach i zintegrowanego systemu, który pozwoli nam szybko i efektywnie reagować na potrzeby klientów.

Mobilne oprogramowanie pos dla gastronomii może wydawać się swojego rodzaju ciekawostką bez której da się sprawnie zarządzać przestrzenią i sprzedażą w lokalu.

Nic bardziej mylnego

Zintegrowany system obsługi restauracji nie tylko ułatwia zarządzanie lokalem ale dzięki przyśpieszeniu w przekazywaniu informacji zwiększa możliwości produkcyjne co oznacza zwiększenie zysków ze sprzedaży. Za pomocą systemu POS usprawnimy komunikacje pomiędzy stanowiskiem sprzedaży i przyjmowania zamówienia, a kuchnią. Dzięki elektronicznemu przepływowi danych proces realizacji życzeń klienta odbędzie się szybciej co oznacza w praktyce większą rotacje stołów i zwiększenie obrotów. Ponadto system tego typu minimalizuje ryzyko pomyłki w trakcie realizacji zamówienia. Statystycznie, wdrożenie POS redukuje liczbę niewłaściwie zrealizowanych zamówień nawet o dwadzieścia procent. Tym samym jako właściciel restauracji ponosimy mniejsze straty związane z marnowaniem składników pożywienia i zapewniamy większy komfort obsługi klienta.

Kontrola pracowników

Niebagatelną zaletą tego rozwiązania jest możliwość wprowadzenia systemu kontroli pracowników oraz procesu sprzedaży co pozwoli na wyeliminowanie ewentualnych przypadków nadużyć i kradzieży. Ciągły monitoring sprzedaży stworzy natomiast możliwość reagowania na bieżąco w przypadku wychwycenia nieprawidłowości, co bez system POS byłoby niemożliwe, bądź zajęłoby wiele czasu. Sprawniejsze zarządzanie i lepszą kontrole zapewnią też raporty, które momentalnie pokażą jakie pozycje w menu restauracji cieszą się największym zainteresowaniem, a które nie podbiły serc klientów. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej prognozować sprzedaż, a tym samym sprawniej i dokładniej przygotowywać zamówienia produktów do restauracji. Trafniejsze dostawy oznaczają większe oszczędności i mniej zmarnowanych produktów przy źle skonstruowanym zamówieniu.