Wydawać mogło by się że nikogo tak naprawdę nie obchodzi to co robimy na swoich komputerach czy telefonach komórkowych, jednak w rzeczywistości może być nieco inaczej. Oczywiście nikogo nie obserwuje wielki brat, a jeśli już to inwigilacja nie jest prowadzona bez powodu, ale stosowana przez popularne serwisy polityka prywatności jak napisać powinna być sprawdzana.

W przypadku serwisów takich jak Google czy Facebook w pewnym punktach regulamin strony internetowej wzór może budzić wątpliwości jeśli chodzi właśnie o prywatność użytkowników, a właściwie o jej pełną ochronę. To co lubi użytkownik, z jakich stron korzysta i co ważne co kupuje w sieci może bardzo mocno interesować reklamodawców oraz firmy oferujące różne towary oraz usługi.

Reklama we współczesnej formie

W zasadzie od czasu wynalezienia reklamy we współczesnej formie, specjaliści od marketingu marzyli o tym, aby reklama produktów była idealnie zaadresowana do odpowiednich konsumentów. Tylko te osoby które są potencjalnie zainteresowane produktem mogą taką reklamę zobaczyć. Na ocenę potencjalnego zainteresowania mogą mieć wpływ różne czynniki, ale styl życia oraz aktywność w sieci są bez wątpienia takimi czynnikami. Wizja tego jak takie reklamy mogą wyglądać przedstawiona została miedzy innymi w głośnym futurystycznym filmie raport mniejszości. Oczywiście każdą firmę która gromadzi dane osobowe obowiązuje zgodna z prawem ochrona danych osobowych, ale to sami użytkownicy akceptując regulamin sklepu, mogą zezwolić na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych.

Specjaliści od regulaminu

Polityka prywatnoścW wielu firmach zatrudnia się w związku z tym specjalistów, którzy dokładnie wiedzą jak napisać regulamin sklepu internetowego, tak aby możliwe było późniejsze wykorzystanie zgromadzonych danych. Pozwala to na lepsze przygotowywanie reklam kontekstowych, czy zwykłych reklam pojawiających się na stronach serwisów komputerowych. Dane takie mogą być gromadzone także w innych celach, na przykład po to aby prowadzić określone działania promocyjne, ale inne niż typowe reklamy internetowe.