Feed produktowy czy też plik produktowy jest nieodłącznie powiązany z reklamą Google Shopping. Wiele osób jednak nie wie, jak ważną role odgrywa plik produktowy, w związku z tym nie wie, w jaki sposób należy o niego zadbać. Zobaczmy, jak to zrobić.

Czym jest feed produktowy i reklama produktowa?

Feed produktowy to po prostu plik, który zawiera opis produktu, który oferuje sklep internetowy. Plik ten można określić jako synonim asortymentu dostępnego w danym sklepie internetowym. Zaletą pliku produktowego jest między innymi to, że może on zostać wykorzystany do reklamy produktowej w Google Shopping. Dla użytkowników reklama w Google Shopping ma zdecydowanie bardziej atrakcyjną forma niż tradycyjna reklama tekstowa. W Google Shopping do reklamy produktów wykorzystywany jest obraz; jest on bardziej atrakcyjny niż tekst. Poza tym zaletą tej formy reklamy jest to, że może ona wyświetlać się w różnych miejscach strony wyszukiwarki. Najczęściej reklama produktowa ukazuje się na górze wyników wyszukiwania. Często ukazuje się dodatkowo także po prawej stronie wyników wyszukiwania.

Elementy, które zawiera reklama produktowa

Reklama produktowa powinna zawierać kilka istotnych dla użytkownika elementów. Z punktu widzenia potencjalnego klienta najbardziej istotne elementy, których nie można pominąć w przypadku reklamy produktowej to:

cena produktu;

jego zdjęcie;

nazwa produktu;

nazwa sklepu.

Jak dbać o plik produktowy?Użytkownik, który kliknie w daną reklamę zostaje automatycznie przeniesiony na stronę sklepu, który reklamuje się w ten właśnie sposób. Plik produktowy jest nieoceniony nie tylko w przypadku reklamy w Google Shopping. Właściciele sklepów, którym zależy na tym, aby ich produkty były udostępniane za pośrednictwem porównywarek cen również muszą zadbać o stworzenie pliku produktowego. Przygotowanie feedu produktowego musi być zgodne z pewnymi zaleceniami. Plik zawierający feed produktowy należy przygotować w formacie XML lub CSV. Poza tym w pliku powinny znaleźć się atrybuty, które odpowiadają wytycznym ustalonym przez Google.